27. септембар 2012.

ИНТЕРВЈУ – Суспендована новинарка ТВ Вијести: Радије херојски исправно, него кукавички разумно

Спортска новинарка ТВ Вијести Дијана Дробњак 

У Црној Гори нешто и нема забиљежених случајева напада на хомосексуалце, и вјерујем да влада, ни садашња ни будућа, у било ком саставу, неће дозволити да наша дјеца на улици гледају срамотне сцене са геј парада.

Сви у ТВ Вијести знали су да сам Варвар, чак штавише било им је то и симпатично, често су ми излазили у сусрет када бих ишла на гостовања са навијачима, било да игра Будућност, било репрезентација Србије

Не треба калкулисати или бирати мање зло, јер се послије можете кајати. Гласам за Српску листу, већ трећи пут, и подржаћу сваку српску коалицију у којој она учествује.

Спортска новинарка ТВ Вијести Дијана Дробњак суспендована је након сазнања да се налазила у друштву групе ,,Варвара” који су у центру Подгорице наводно претукли глумца Тодора Вујошевића, редитеља Данила Маруновића и новинара РТЦГ Мирка Бошковића од којих су двојица реализовали геј спот ,,Ми смо дио екипе”, који се одликује афирмативним односом према припадницима ЛГБТ заједнице.

Епоха: Како су ти из ТВ Вијести образложили суспензију? Да ли ти је објашњено којим си то поступком прекршила радну дисциплину?

Дијана Дробњак: У образложењу се позивају на ,,присуство у навијачкој хулиганској групи”, али с обзиром на то да сам радник ТВ Вијести од првог дана њеног отварања, те да сам претходних пет година на радном мјесту лијепо провела, не желим да коментаришем одлуку о мојој суспензији, прије него што се заврши дисциплински поступак. Морам рећи да ме боли то што ме нису прво контактирали, али ето, инцидент је забиљежен видео камерама са оближњих установа и снимак ће показати шта се догодило.

Епоха:  Да ли си приликом склапања радног уговора са ТВ Вијести обавијештена о томе да си дужна да и ван посла поштујеш норме јавног говора које је прописао послодавац?

Дијана Дробњак: Не, мада је за мене истина једина норма, увијек. Ниједан члан уговора не прописује са ким запослени треба да се дружи. Сви у ТВ Вијести знали су да сам Варвар, чак штавише било им је то и симпатично, често су ми излазили у сусрет када бих ишла на гостовања са навијачима, било да игра Будућност, било репрезентација Србије. Знају да се спортским новинарством бавим јер сам одрасла на трибини.

Епоха: Да ли ти се након суспензије обратио неко из бројних НВО које се у Црној Гори званично баве заштитом грађанских права и слобода, понудио ти правну помоћ?

Дијана Дробњак: Званичну подршку, на којој сам неизмјерно захвална, добила сам само од Српског националног савјета и Матице српске. Напоменула бих да сам одушевљена што су колеге из разних медијских кућа, и овом приликом, показале професионалност и објективност, без обзира на притисак страних организација.

Епоха:  Да ли се кајеш због тога што си јавно саопштила свој став о хомоскесуалцима и њиховом моћном лобију?

Дијана Дробњак: Никако. Стојим иза сваке своје ријечи, било гдје изречене. Тај геј-лоби се труди да у цијелом свијету оствари своје циљеве, а окупатори преко њих, са причом о ,,геј правима” и намећањем геј парада, оцјењују колико им је послушна влада одређене земље. Ипак, ово је Црна Гора у којој нешто и нема забиљежених случајева напада на хомосексуалце и вјерујем да влада, ни садашња ни будућа, у било ком саставу, неће дозволити да наша дјеца на улици гледају срамотне сцене са геј парада. Управо ми најмлађи становници нашег града дају највећу снагу да истрајем.

Епоха: Свјесна си да ти је отварање овог ,,фронта” затворило многе пословне могућности и да је то разлог због којег се многи плаше да јавно говоре о томе?

Дијана Дробњак: Нисам још у потпуности, тек постајем свјесна тога, али сигурна сам да је све ово због нечега добро и да ће, Божјом вољом, све бити како треба да буде. Ништа није случајно. Мој мото је ,,Радије херојски исправно, него кукавички разумно”. Што се тиче медија и разних ,,истраживачких” агенција – већина је прозападно оријентисана и одрађује добро плаћени задатак. Обичан народ ће вам рећи шта мисли о томе, него народ нажалост нико и не пита. Напоменула бих да тема, како наводите – фронта, за мене нису само невладине организације које су основали и контролишу хомосексуалци, тзв. геј НВО, има много битнијих ствари на које би требало обратити пажњу.

Епоха: Да ли си у начину на који је одреаговао дио јавности на твоје јавно изречене ставове препознала мимикрију?

Дијана Дробњак: Мислите на онај већински дио јавности који има сличне ставове око пропагирања педерлука? Ма кога год нормалног да питате на улици исто ће вам рећи, у цијелој Црној Гори. Ту нема дискусије.

Епоха: У јеку смо предизборне кампање, имаш ли свог фаворита, знаш ли већ сада коме ћеш дати глас?

Дијана Дробњак: Мада не вјерујем у процес избора, па ни у овај систем, нити демократију, сматрам да треба изаћи на изборе, па ето, чисто ради тога да се има право послије дискутовати и ,,стручњацима” дати мањи простор за манипулације. Па можда се и деси чудо, свакако увијек треба бити оптимиста. Не треба превише размишљати, само опуштено гласати за странку за коју мислите да искрено пропагира оно у шта лично вјерујете. Не треба калкулисати или бирати мање зло, јер се послије можете кајати. Ја гласам за оне који су првенствено против уласка у Европску унију и НАТО. Гласам за Српску листу, већ трећи пут, и подржаћу сваку српску коалицију у којој она учествује.