10. октобар 2012.

СРПСКО ШКОЛСТВО

Ко је уништио српску просвету?
Да је образовање у Србији спало на најниже гране јасно је свима. Питање је било само докле ће тај пад да иде. Одговор смо добили на овогодишњој малој матури. По први пут у историји човечанства по званичној наредби нашег министарства просвете ученицима је дозвољено да мешају мала и велика слова и да комбинују латиницу и ћирилицу. Ево малог примера како би по нашим просветним генијима изгледао српски правопис: „Goрсki vijeнац je naписао петар petrović његош.“ До пре неку годину овакву вест би једино могао да напише добар сатиричар или лош научно-фантастични писац. Данас је горка стварност.
Да ствар буде још гора надлежни министар заједно са сарадницима је оценио да је ова добар корак. О квалитету уџбеника из којих деца стичу знање излишно је говорити. Подаци и методологија су застарели, што илуструје чињеница да је недавно у уџбенику математике пронађено преко 300 кардиналних грешака.
Реформа високог школства је урађена траљаво, бахато и безобразно. Прва грешка је била увођење Болоњског система који је потпуно неспојив са нашим менталним склопом. Циљ „Болоње“ је стварање медиокритета, јер више није битно колико знате, већ колико сте активни на предавањима. Да ствар буде још гора „Болоња“ није ни спроведена до краја, па се не зна по ком систему факултету фукционишу ни куда све то води.
Уместо нове генерације која би препородила и унапредила нашу земљу добићемо медиокритете и необразоване младе. Коме је то потребно?!

ВЛАДИМИР ПЕТРОВИЋ