30. јануар 2013.

ИСТИНСКИ ПАТРИОТА

Сваки истински патриота говори (ћутке) свом народу: ''Ја сам – твој. Ја сам из наручја духа и плоти твоје. У мени гори исти дух, као и у мојим прецима. Мноме руководи твој нагон самоодржања, онај исти који те је провео кроз све несреће и незгоде твоје историје. Уздах из мојих груди – твој је уздах; када ти јецаш, јеца и он. Ја сам јак твојом снагом, и зато моја чврстима служи твом делу. Ја сам са тобом повезан нераздељивим ''ми''. Верујем у твоју моћ и у твоје стваралачке путеве. Твој језик – то је и мој језик; и када творим, ја творим по твом по твом подобију и лику. Ја – живим са тобом; ја сазрцавам и мислим као ти; ја бих био необично обрадован кад бих овладао свим твојим даровима и способностима; са скривеним болом у срцу мислим о твојим слабостима, твојим несавршенствима. Твој државани интерес – то је и мој интерес. Горд сам јер сам и ја, у извесној мери придружен твојој слави. Али, туга ми као огњем раздире срце кад тебе постигне невоља, или кад се ти разболиш. Твоји пријатељи – то су и моји пријатељи; твоји непријатељи – и моји су. Теби припада мој живот, а мени твоја земља. Твоја највернија армија и моја је, онај ко посегне на твоју част, посеже и на моју. Ја те нисам изабрао; ти си ме носила у својој утроби, сачувала и васпитала: зао што си ме родила и даровала, ја те, у смирењу и захвалности, признајем и остајем ти веран, слободно те изабирајући својим срцем. Ми смо једна целина, ми смо жива истоветност..''

ИВАН ИЉИН